Наручите на еКњижари

Вести

30.04.2020.

Израда модела од папира

Израда модела од папира

Техника и технологија 5, Нови Логос

У ситуацији у којој се налазимо наставницима није лако да се припреме и одрже час на даљину. Из недеље у недељу трудимо се да вам помогнемо да своју наставну праксу прилагодите садашњим околностима и укажемо вам на разноврсне материјале у нашим дигиталним уџбеницима које можете користити.

Овог пута тема је израда модела од папира.

Најпре се подсетитe градива са претходних часова када сте обрађивали својства папира. Са ученицима разговараjтe о примени папира и најавите израду модела од папира. Напомените да је за обраду папира и картона неопходан одговарајући прибор и алат.

Папир и картон су материјали који имају разноврсну примену. Користе се и у производњи и у школи за израду разних модела. Већ у нижим разредима ученици су правили једноставније моделе од папира јер је то материјал који се веома лако обрађује. За обраду папира и картона неопходан је одговарајући прибор и алат: прибор за цртање и обележавање, маказе и скалпел за сечење, зумбе и чекић за бушење рупа, лепак за спајање делова и четкице и боје за украшавање.

Радне операције при изради предмета од папира

Прегледајте слике из галерије слика као упутства за израду модела од папира. Први корак је мерење и обележавање, потом контрола пренетих мера, исецање делова и последњи корак је састављање делова лепљењем.

 

Напомена – рад са скалпелом

Напомените ученицима да се скалпел најчешће користи заједно с дрвеним или металним лењиром. Уз ивицу лењира повлачи се оштрица скалпела, чији врх сече папир или картон. Испод материјала који се сече поставља се плоча која штити радну површину стола од оштећења. Погледајте анимацију са десне стране и нагласите ученицима да никада не покушавају да опонашају ситуацију која је приказана.

                           

Провера знања

Упутите ученике на решавање интерактивних задатака из дигиталног уџбеника:

 

Вежба 1 (модел од папира):

Од ученика захтевати да, користећи упутство и материјал из збирке материјала за конструкторско моделовање „Свет технике 5”, направе кутијицу за поклоне.

Наставник може затражити слике урађених радова из неколико углова, затим надгледа рад ученика, даје савете, упутства и похваљује најуспешније у раду.

Ученици на основу слика врше препознавање, учествују у разговору, постављају питања, усвајају нова знања, записују и решавају задатке, израђују моделе користећи материјале из конструкторске кутије.

Наставник прегледа израђене моделе – коментарише и оцењује, уз обавезно образложење оцене (сваки ученик треба да сазна шта је све утицало на оцену и које грешке је правио, ако их је било). Навести материјал који је потребно ученици да донесу за реализацију следећег пројекта.