Наручите на еКњижари

Вести

28.05.2020.

„Мој стрип” ‒ ликовни задатак

„Мој стрип” ‒ ликовни задатак

Нови Логос, Ликовна култура 6

Како је крајем маја предвиђено да се обрађује наставна тема Уобразиља и дефинисање појма уобразиље у уметности, са којим су се ученици већ сусрели, предлажемо вам да са својим ђацима организујете ликовни задатак „Мој стрип”, чија концепција омогућава ученицима да се самостално и кроз истраживачки приступ баве начинима илустровања задатих мотива.

Пре реализације рада наставник ученицима објашњава (може послати текст) да се за стрип каже да је девета уметност. Стрип је прича у сликама. Иако су људи одувек цртали и тако приказивали догађаје из свог живота (од пећинских цртежа), стварање стрипа почело је у 18. веку. У почетку су то биле карикатуре без текста. Двадесети век је био век процвата стрипа. Волт Дизни је измислио велики број цртаних ликова.

 

Центри стрипа у свету су Француска, Белгија, Јапан и САД. Не заостаје за њима ни италијански стрип, чије јунаке ученици сигурно знају: Алан Форд, Корто Малтезе, Дилан Дог, Загор.

Ученицима послати питања на која треба да одговоре у својим свескама:

  • Волите ли да читате стрипове? Зашто? Који је ваш омиљени јунак из стрипа?
  • Да ли знате који су акциони суперхероји настали међу првим као стрип јунаци? (Супермен 1938, Спајдермен 1962, Ронин, Дардевил, Бетмен…)

Како би продубили тему, ученицима рећи да анализирају илустративне примере у уџбенику на 70. страни и тражити им да забележе своја запажања о њима. Наводити их да записују своја запажања о приказаним бићима на основу њихових карактеристика.

Питања која могу да им помогну у том процесу:

  • Какав је ваш утисак о овим ликовима?
  • Да ли они представљају машту или реалност?
  • На основу чега сте то закључили? Имате ли још неко запажање о њима?

У том контексту мултимедијални PDF-ови и е-уџбеници Издавачке куће Клет су од велике помоћи. Наставник може нпр. упутити ученике на уџбеник Ликовна култура за 6. разред Издавачке куће Нови Логос, поглавље Уобразиља, и рећи им да могу да ураде и дигитални цртеж, сачувају га, а затим и одштампају.

Како би реализовали задатак „Уобразиља у уметничким делима”, саветујемо наставницима да ученике упуте да прочитају текст из уџбеника на 70. страни.

Ученике упутити на самостално истраживање стрипова на интернету и рећи им да постојећи примери треба да им послуже као подстрек.

Наставник даје упутство за рад:

Осмисли два јунака (два различита карактера) за свој стрип. Комбинуј тела животиња и људи онако како је то теби занимљиво. Када завршиш, сликај свој рад и слику пошаљи другу или другарици. По повратку у школске клупе покушај са својим другарима из одељења да од својих цртежа заједнички урадите краћи стрип.