Е-учионица - често постављана питања

 

На овој страни можете пронаћи одговоре на нека од често постављаних питања на тему рада с дигиталним уџбеницима, функционалностима е-учионице и система за управљање учењем (LMS). Циљ нам је да вам пружимо сву могућу подршку како бисте што лакше организовали наставу по принципу „учење на даљину”. Уколико имате додатна питања или недоумице, можете нам поставити своје питање кликом на дугме испод.

 

 

ПОСТАВИТЕ ПИТАЊЕ

 

 

 

 

 

 

У наставку погледајте одговоре на често постављана питања која смо издвојили за вас.

 


1. Како наша школа може да се пријави за формирање дигиталних учионица током ванредног стања?

 

Потребно је да нам директори школа пријаву за формирање дигиталних учионица пошаљу на имејл адресу admin@eucionica.rs. Ово је потребно учинити са имејла директора или са званичне имејл адресе школе, након чега ћете од нас добити потребне информације и пример табеле коју треба попунити. Након што директор проследи пример табеле свим заинтресованим наставницима, они треба да попуне табеле за своја одељења, а директор затим да обједини све инфомације које је прикупио од наставника у једну табелу. Директор школе нама прослеђује ову јединствену табелу, а ми онда започињемо процес креирања виртуелних учионица.

 

2. Зашто не успевам да се региструјем на свој налог?

 

Потребно је да се на платформу региструјете само једном, односно када јој приступате први пут. Након што отворите картицу „Региструјте се” и направите свој налог, сваки следећи пут када желите да приступите садржајима, довољно је да се само пријавите кликом на картицу „Пријавите се”. Уколико сте, уместо да се само пријавите, покушали да се поново региструјете, то вас може навести на закључак да нешто није у реду са корисничким налогом, а заправо све функционише и налог је оперативан.

 

3. Зашто ми није стигао на имејл линк потврде који је потребан за активацију корисничког налога?

 

Дешава се да имејл потврда након регистрације заврши у фолдеру Spam или Непожељна пошта.

Линк за активацију налога који се налази у имејлу активан је 2 дана, након чега корисничко име нестаје ако у међувремену није активирано. У том случају, односно по истеку 2 дана од слања имејла, ако налог није активиран, потребно је да се понови процес регистрације.

У случају да имејл није у фолдеру Spam, молимо вас да нас позовете на телефон техничке подршке како бисмо вам активирали налог.

 

4. Зашто не могу да откључам уџбенике ако су они бесплатни током ванредног стања?

 

Уџбеници јесу бесплатни и можете их откључати преко „Каталога дигиталних уџбеника”, односно одабиром жељеног уџбеника и издавача у филтеру за претрагу који се налази у каталогу.

Након одабира жељеног уџбеника, кликом на поље „Бесплатно” можете откључати његов садржај. Када сте откључали уџбеник, он ће се онда појавити као доступан у картици „Мој садржај”.

 

5. Зашто ми се појављује обавештење да је код искоришћен када покушам да откључам уџбеник?

 

Уколико нисте прочитали обавештења на почетној страни, пропустили сте информацију да су уџбеници током трајања ванредног стања бесплатни и покушали сте да садржај уџбеника откључате уз помоћ активационог кода из штампаног издања.

Битна је информација да се кодови са унутрашње стране предње корице штампаног уџбеника, који откључавају мултимедијални PDF на е-учионици, могу искористити само једном, односно на само једном корисничком налогу, не на више њих. Могуће је да сте грешком направили више налога на платформи. Активациони код сте у том случају већ искористили на једном налогу, а у међувремену сте на неком новом налогу покушали да искористите исти активациони код.

 

6. Шта да радимо ако смо активационим кодом откључали погрешан уџбеник?

 

Кодови откључавају тачно онај садржај за који су намењени и није могуће откључати погрешан уџбеник.

 

7. Како да се повежем са својим ђацима ако радим у више школа?

 

Потребно је да наставници који раде у више школа и желе да буду у свим школама повезани у дигиталну учионицу са својим ученицима, за сваку од тих школа имају креирано ново корисничко име. Свако корисничко име биће им повезано са једном школом, један исти кориснички налог не може бити повезан са више школа.

 

8. На који начин могу да повежем свој кориснички налог са својом школом и одељењима?

 

У овом случају потребно је да нам на имејл адресу admin@eucionica.rs пошаљете следеће податке:

-        назив школе у којој радите и место;

-        корисничко име које желите да повежемо са школом;

-        одељења којима предајете и са којима желите да будете повезани.

 

9. Која је разлика између мултимедијалног PDF-a и е-уџбеника?

 

Постоје две врсте уџбеника које имамо у понуди на е-учионици. Оба типа представљају дигиталне уџбенике са дигиталним интерактивним садржајима.

Разлика између мултимедијалног PDF-a и е-уџбеника само је у приступу том садржају. Мултимедијални PDF линеарно прати предавања из штампаног уџбеника, док је е-уџбеник конципиран за тематску обраду градива.

 

10. Зашто не могу ученицима да задајем задатке за рад? Појављује се порука да немају сви корисници приступ ресурсима.

 

Како би наставници задавали задатке ученицима (претходно, наравно, морају бити повезани у дигиталну учионицу), ученици морају да имају откључан исти уџбеник и исти тип уџбеника као и наставник (мултимедијални PDF или е-уџбеник). Само тада наставник може да им задаје задатке из њега.

 

У случају да ученик и наставник немају откључане исте уџбенике, потребно је најпре да свако од њих откључа уџбеник који му је потребан у картици „Каталог дигиталних уџбеника”.

 

11. Зашто не могу да откључам уџбенике за 3. и 7. разред ако су уџбеници бесплатни током ванредног стања?

 

Дигитални уџбеници за 3. и 7. разред тренутно су у изради и биће доступни од септембра. Засад можете да погледате само узорке ових уџбеника који се налазе у картици „Каталог дигиталних уџбеника” са ознаком „Ексклузивни материјал”.

 

12. Где могу да пронађем електронске верзије приручника са дневним припремама за наставнике? Како могу да им приступим?

 

Приручнике у електронској форми најпре морамо да вам откључамо како би се они појавили у одељку „Мој садржај”. Тренутно се на е-учионици налазе приручници за наставнике са припремама за први, други, пети и шести разред. Да бисмо вам откључали приручнике, потребно је да нам се јавите на имејл admin@eucionica.rs и доставите следеће информације:

 

-        корисничко име на е-учионици,

-        предмет(-е) који предајете,

-        разред(-е) којем предајете,

-        издавача чије уџбенике користите.

 

13. Зашто се не сачува прогрес урађених задатака у збирци из математике?

 

Збирка задатака има другачију структуру од осталих дигиталних уџбеника. Због потребе за неограниченом количином примера задатака, она је програмирана на тај начин да се резултати чувају само у једној сесији, тј. када се изађе из задатка, резултати се ресетују. Управо због ове чињенице, нажалост, стандардна статистика е-учионице не може да се примени на овај дигитални уџбеник и једини вид статистике који је наставнику омогућен јесте провера времена рада задатка.

 

 

14. Како могу да приступим дигиталним уџбеницима без интернета?

 

Захваљујући апликацији mLibro, можете да користите уџбенике и без интернет конекције. Неопходно је да инсталирате апликацију тако што ћете преузети верзију која одговара вашем оперативном систему, а затим да преузмете уџбенике. Када следећи пут будете на интернету, ваше измене се синхронизују на свим уређајима које користите.


 

15. На који начин могу ученицима да проследим тест који није сачињен од задатака из дигиталног уџбеника, већ је у мојој датотеци? На који начин ученицима да проследим тест из приручника?

 

Тестове из приручника можете да преузмете и убаците у „Моју свеску”. На исти начин, овде можете додати и своје тестове које сте сами саставили. Када поделите садржај из дела „Моја свеска” са ученицима, њима тест који сте додали постаје видљив и можете да га задате ученицима за рад.

 

 

16. Зашто платформа не проследи ученицима интерактивне задатке које желим да им пошаљем, него ученици виде само странице уџбеника, без могућности решавања задатака?

 

Важно је у слању задатака водити рачуна о материјалима које смо одабрали. Постоје у делу за одабир странице из уџбеника и странице које садрже задатке. Странице које садрже задатке увек се зову нпр. Задатак 1, Задатак 2 и сл. Наставници морају одштиклирати друге странице које не желе да пошаљу, а штиклирати искључиво задатке како би их проследили ученицима (више информација погледајте ОВДЕ).


17. Зашто није омогућено да се из више лекција поставе задаци ученицима?

 

Могуће је поставити ученицима задатке из више лекција. Потребно је само да све лекције које желите превучете као картице из десне колоне на леву страну док креирате задатак. Додавањем више лекција поставићете ученицима више задатака из једног уџбеника. Наравно, наставник мора да штиклира задатке, а не странице, унутар лекција. Подсећамо вас да ученици морају имати приступ дигиталном уџбенику у којем се налазе задаци, уџбеник мора да буде откључан и на њиховом налогу.

 

18. Како да из тестова који су постављени у приручник на е-учионици издвојим само један тест или да копирам само део теста који желим да поставим ђацима?

 

Тестови у оквиру приручника на е-учионици дати су у PDF формату и можете да користите неки од многих бесплатних алата на интернету (ilovepdf.com, smallpdf.com и сл.) помоћу којих можете ове тестове да пребаците у Word (опција CONVERT) или да само издвојите у посебан документ неку страницу из PDF-a (опција SPLIT). 

 

 

Вести

У жељи да предупредимо могуће потешкоће које су се сада јавиле око слања наставничких материјала, нудимо вам могућност да нам оставите своју кућну адресу на коју ћемо моћи да вам пошаљемо ваше наставничке материјале уколико се за тим укаже потреба у будућности.

Упутства за учење на даљину уз помоћ е-учионице.

Крај овог месеца води нас ка систематизовању знања из последњег поглавља читанке за други разред Породично благо. Један од начина је систематизација путем креативне игре. За крај ћемо упутити ученике на цртани филм Бамби. 

Овог пута желели бисмо да вас упознамо са једним потпуно другачијим начином организације часа, који можете примењивати током следеће школске године, када дође време да у теорију уведете и мало праксе.

План и програм петог разреда за текућу недељу предвиђа тему „Биљни и животињски свет на Земљи”. 

Драги наставници и наставнице, дошло нам је време и за мало праксе у теорији. Као наставници и методичари, сусретали смо се са различитим методама и приступима настави. 

Ваша корпа

Ваша корпа је празна

Анкета

Да ли користите дигитална издања на Е-учионици?

У школској 2019/20. години Нови Логос вам представља:

  • - савремене уџбенике,
  • - изузетна дигитална издања,
  • - квалитетне приручнике за наставнике са дневним припремама,
  • - дидактичке материјале.

Нови Логос вам пружа:

  • - уџбенике усклађене са новим Планом наставе и учења,
  • - квалитетан методолошки приступ настави,
  • - нове креативне идеје,
  • - додатна средства за лакшу презентацију градива.