Распредање приче

 

 

Енглески језик

 

Драги наставници и наставнице, овонедељно распредање биће управо о томе – распредању приче. Право је време да говоримо о причама које помажу да се стварни свет приближи деци и на неки начин њима омогући сигурно место. Поред тога, output је важан као и input. Приче се зато јављају као најприроднији начин да се ради и вежба језик. Уз то могу да дођу најразличитије активности – од цртања, писања до глуме и слично.


Користећи до сада предложене алате и активности, можемо доћи и до распредања приче уз малу помоћ неких интернет страница, бар за почетак.


Прво ћемо се позабавити малишанима. Овде можете наћи детаљна упутства како да спроведете активност, заједно са додатним материјалима и саветима. За почетак, бирају се већ познате приче и бајке како би се лакше само распредање приближило ученицима. Дакле, најбоља провера разумевања је препричавање и зато је то главни део задатка. Али за малишане не може да се остане само на томе, те испод можете видети како изгледа додатна активност којом се ради не само на језику и когнитивним способностима већ и на моторици.

 

 

Уз овакве лекције и домаћи задаци могу им се приближити кроз анимиране филмове и слично.


Када говоримо о старијим ученицима, мало ћемо адаптирати начин спровођења оваквих активности. Али сам циљ и суштина остају исти. Као старији могу да буду интерактивнији, па и рад у групи постаје могућ. Оно што би увек требало да имамо на уму јесте да ученици већину слободног времена проводе на интернету и да би требало бар неки део учења да пренесемо ту како бисмо их додатно мотивисали. Да бисмо то урадили, прво ћу вам предложити нешто неконвенционално. Наиме, постаје све популарније нешто што бисмо могли да назовемо колективно распредање приче. Различите друштвене мреже и уопште интернет алати могу да се користе за то, а изгледа отприлике овако: једна група, која може да броји од 2 до десетине чланова, заједно пише причу тако што свако напише по неколико реченица које би се наставиле на претходно написане. Овако нешто било би тешко надгледати, тако да је ово само пример разноликости комуникације на интернету, коју би требало увек да имамо на уму када планирамо додатне активности.


Конкретан пример како приче могу да се инкорпорирају у дигиталну наставу можете наћи овде. Заједно са интернет страницама, овде имате и предлог тока активности, као и како да се распореди и омогући рад у групама. Такође, предлози како да се започне писање су најважнији, а неке од њих можете видети испод:

 

 

Дакле, како бисмо олакшали овакву активност, морамо обезбедити неки почетак ученицима. Овде се то своди на прву реченицу неке приче или есеја. Кажу почетак је најтежи, зато смо им почетак и обезбедили тако да они могу да наставе и доврше причу.


Надам се да ћете у све предлоге унети нешто своје уколико их користите и да ћете уживати у овом подухвату заједно са ученицима.


До следећег писања, чувајте се.

 

Ања Думановић
Уредник дигиталних издања

Vaša korpa

Vaša korpa je prazna

Anketa

Да ли користите дигитална издања на Е-учионици?

У школској 2019/20. години Нови Логос вам представља:

  • - савремене уџбенике,
  • - изузетна дигитална издања,
  • - квалитетне приручнике за наставнике са дневним припремама,
  • - дидактичке материјале.

Нови Логос вам пружа:

  • - уџбенике усклађене са новим Планом наставе и учења,
  • - квалитетан методолошки приступ настави,
  • - нове креативне идеје,
  • - додатна средства за лакшу презентацију градива.