Како пронаћи баланс између обавеза у условима изолације

Током претходних неколико недеља, наставници су без сумње постали хероји образовно-васпитног процеса. Школске клупе заменили су виртуелним учионицама у којима доминирају рачунари и телефони, са ђацима комуницирају путем имејлова и порука, а свакодневно су изложени мноштву питања и недоумица забринутих родитеља. Захваљујући великој мотивацији и огромном труду који улажу, наставни процес је наставио нормално да се одвија.


Међутим, паралелно са новим начином учења, припремом часова, предавања и оцењивања, наставници имају своје породице, децу која су такође ученици, обавезе... На који начин одржати равнотежу између ова два света када знамо да ванредне околности и неизвесност коју оне носе могу бити окидач за бројне емотивне реакције, бриге и тензије?


УНИЦЕФ је, као један од начина превазилажења овог стања, предложио прављење плана за добробит, који подразумева да се остане при својим уобичајеним активностима, али да се оне прилагоде новонасталој ситуацији.

 

Преносимо неке од савета за прављење плана за добробит:

 

» Устајте у исто време и идите на спавање у одговарајуће време.

 

» Не постављајте преамбициозне циљеве.

 

» Помозите и деци да то ураде (са тинејџерима се договарајте, са децом правите распоред).

 

» Нађите простор у којем можете да радите. Нека вам то буде „место на које идете на посао”. Исто важи и за ваше дете уколико похађа школу или факултет.

 

» Држите се сатнице у којој обично радите.

 

» Једите на време, као и обично.

 

» Повежите се са другима – породицом, пријатељима и разговарајте, правите видео-позиве, видео-дружења (Зум/Скајп вечере, играјте друштвене игре, итд.). Кажите другима како се осећате и шта вам треба.

 

» Можете да нађете друга или другарицу за подршку – неког ко вам је посебно посвећен. Обавезно својој деци омогућите да се преко интернета повезују са својим пријатељима и друштвом. Ако имате само један рачунар у кући, направите договор о коришћењу, поштујући приоритете сваког члана породице.

 

» Радите ствари у којима уживате. Читајте књиге за које нисте имали времена, цртајте/сликајте, пронађите онлајн часове плеса, певања, страног језика, погледајте представу или концерт на Јутјубу, средите старе фотографије, слажите слагалице, играјте се са осталим члановима своје породице, са кућним љубимцима, организујте изазове, вежбе дисања, медитације или неке друге вежбе. Пустите машти на вољу.

 

» Смањите уроњеност у информације. Стално смо обузети информацијама, порукама, вестима. Стрес је природна реакција када смо тако преплављени са свих страна. А то се одражава и на наш организам – можемо да осећамо умор и да дође то пада имунитета. Зато, контролишите колико сте изложени информацијама. Одвојте лажне од правих вести. Ми не можемо да побегнемо од ситуације у којој смо, али можемо да дозирамо колико смо изложени ситуацији. 

 

» Испланирајте и остварите супер дан!

 

» Сконцентришите се на оно што се дешава сада и овде.

 

» Укључите вежбање у свој дневни распоред.

 

» Вежбајте захвалност (сваког јутра запишите једну, две или три ствари за које сте захвални).

 

» Прославите постигнуће на крају дана (преслишајте се шта сте све успели да урадите током дана).

 

» Задржите смисао за хумор (сетите се шта вас је све насмејало ових дана).

Vaša korpa

Vaša korpa je prazna

Anketa

Да ли користите дигитална издања на Е-учионици?

У школској 2019/20. години Нови Логос вам представља:

  • - савремене уџбенике,
  • - изузетна дигитална издања,
  • - квалитетне приручнике за наставнике са дневним припремама,
  • - дидактичке материјале.

Нови Логос вам пружа:

  • - уџбенике усклађене са новим Планом наставе и учења,
  • - квалитетан методолошки приступ настави,
  • - нове креативне идеје,
  • - додатна средства за лакшу презентацију градива.